טיפים ליום הצו הראשון

טיפים ליום הצו הראשון

הגיע יום הצו הראשון? מעולה!

הצו הראשון הוא יום משמעותי ולמעשה מהווה את הצעד הראשון בדרככם הצבאית ולכן כדאי להיות מוכנים היטב ליום הזה.

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעבור אותו הכי טוב שאפשר:

  • בדיקות רפואיות עוד בבית ושאלון אימות נתונים

  • חשוב שתדעו שביכולתכם לחסוך זמן ביום הצו הראשון. הדרך לעשות זאת היא פשוט להיכנס לאיזור האישי באתר מתגייסים, למלא את שאלון אימות הנתונים שממתין לכם שם, למלא  את השאלון הרפואי וכן להעלות תוצאות של בדיקת שתן (שעשיתם עד שלושה חודשים לפני הצו הראשון).

בנוסף, תצטרכו להדפיס את החלק של השאלון הרפואי, שעל רופא המשפחה ועל האופטומטריסט למלא. גם את השאלון הזה ניתן להעלות לאיזור האישי באתר.

אם יש ברשותכם אבחון (באן ניתן לקרוא מאמר בנושא לקויות למידה – צו ראשון)

, לצורך קבלת הקלות במבחנים, כדאי להעלות גם אותו, על מנת שבקשתכם תיבחן בזמן.  

העלאת כל המסמכים הרלוונטיים תקצר את מהלך יום הצו הראשון.

 

  • להיערך מראש

התכוננו מראש עד כמה שניתן – וזאת על מנת להימנע מלחצים מיותרים ביום הצו הראשון. הכינו מראש את התיק עם תעודת הזהות, עם המסמכים הדרושים, עם רשימה המכילה מידע חשוב (שם קופת החולים שלכם, שם הרופא המטפל, מספר הטלפון של הקופה, מספרי תעודות הזהות של ההורים ותחום עיסוק שלהם). כמו כן, כדאי לקחת אוכל ושתייה, חטיף אנרגיה, אוזניות, מטען נייד, טישיו וכל מה שתצטרכו. בנוסף, כדאי לתכנן מראש כיצד ועם מי תגיעו ללשכת הגיוס, מתי כדאי לצאת על מנת שתגיעו בזמן ואיזה אוטובוסים מגיעים ללשכת הגיוס. כך תחסכו לכם "כאבי ראש" ביום הצו הראשון. 

 

  • להיות אותנטיים

היו עצמכם. אין צורך להעמיד פנים שאתם מישהו אחר. ספרו את האמת על עצמכם, אל תסתירו מידע וכמובן אל תמסרו מידע שגוי. הצבא רוצה להכיר אתכם, על מנת לשבץ אתכם בשורותיו בהתאם לכישורים וליכולות שלכם ולכן כדאי שתאפשרו לו ולכם לעשות זאת. 

 

  • לישון טוב

יום הצו הראשון הוא יום עמוס, המורכב ממבחנים, ראיון ובדיקות רפואיות. כדאי להגיע ליום זה ממוקדים וחדים, לאחר שישנתם היטב בלילה. ההמלצה שלנו היא לנוח מכל פעילות פיזית מעייפת ביום שלפני ההגעה ללשכת הגיוס ופשוט להיכנס למיטה מוקדם. כך תקומו רעננים ומוכנים ליום חשוב זה. 

 

  • להביא אוכל ושתייה

כאמור, יום הצו הראשון הוא יום ארוך. לכן, מומלץ להצטייד באוכל ובשתייה, שילוו אתכם לאורך כל היום. כדאי אפילו להביא חטיף קטן ומנחם למבחנים עצמם. תתפנקו, למה לא?

 

  • זיכרו שזה חד פעמי 

יום הצו הראשון הוא יום אחד ויחיד בו הצבא יתהה על קנקנכם, וזה הזמן לתת את כל מה שיש לכם. ליום זה אין "מועד ב'" ולא ניתן לעשותו שוב, לכן רצוי להשקיע במבחנים ובראיון ולא לזלזל בחשיבותם. אם אתם לא מרגישים טוב ביום הצו הראשון או שיש סיבה אישית, שעשויה להסיח את דעתכם במהלך המבדקים, כדאי לדחות את יום הצו הראשון לתאריך אחר, על ידי הודעה מראש ליחידת מיטב (בטלפון 1111).

 

 

  • לא להילחץ

נכון, יום הצו הראשון הוא יום מלחיץ. אתם יודעים שהוא, קרוב לוודאי, ישפיע על הזימונים שתקבלו ליחידות השונות ובהתאם ישפיע על השיבוץ שלכם בצבא. יחד עם זאת, כדאי לגייס קצת רוגע ושלווה, שיסייעו לכם לצלוח את היום הזה ולהביא את היכולות שלכם לידי ביטוי. 

אם זה מנחם, אתם לא הראשונים ובוודאי לא האחרונים שעוברים יום כזה.

השתמשו בכמה טכניקות להפגת מתחים – תרגלו נשימות עמוקות ומרגיעות; הביאו אוזניות לדרך והאזינו למוזיקה שאתם אוהבים או לאיזה פודקאסט מעניין; דברו בדרך עם חבר טוב או כל אדם אחר שאתם סומכים עליו, שיידע להגיד את המילים הנכונות. השתמשו בכל טכניקה שעובדת בשבילכם. הכי חשוב שתזכרו שהצבא בסך הכול רוצה להכיר אתכם, אז פשוט הביאו את  עצמכם. 

 

  • להתכונן

יום הצו הראשון הוא יום שניתן להתכונן אליו מבעוד מועד. ניתן לתרגל את המבחנים השונים (סימולציה לתרגול מבחני צו ראשון חינם), על מנת להכיר את מבנה המבחן ואת אופי המבחנים שתקבלו. תרגול נכון יסייע לכם לבלוט ברגע האמת ולהוציא ציון טוב במבחני הדפ"ר, אז לא כדאי לוותר עליו!

מקווים שנהנתם מהתוכן , אנחנו כאן בשבילכם לכל שאלה.

מקווים שנהנתם מהתוכן , אנחנו כאן בשבילכם לכל שאלה.

צוות היחידה

השאירו תגובה

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן