הסבר על השינויים בצו הראשון

שינויים בצו הראשון

החל מחודש נובמבר 2021 צה"ל ערך שינויים במבחני המיון של צו ראשון, על מנת לייעל את תהליכי איתור ומיון המלש"בים, וזאת לצורך שיבוצם באופן מדויק ומקצועי יותר בשורות צה"ל.
אתר היחידה ערך שינויים מתאימים, כך שכל ההכנות באתר יכינו אתכם הכי טוב שאפשר למבחני הצו הראשון.  מבחן דפ"ר לדוגמא חינם

מה השינויים כוללים בגדול?

  1. לא יהיה יותר ציון קב"א (קבוצת איכות) ובמקום זאת יהיה ציון קב"ת (קבוצת תכנון).

  2. מבחני הדפ"ר משתנים, כך שיותאמו לרמת המלש"ב, והם ייקראו מעתה מבחני התאמה. מבחנים אלה יהיו קצרים יותר – בין 30 ל – 60 דקות

  3. הוספת פרק בנושא חשיבה צורנית.

  4. ראיון אישי יתקיים כפי שהתקיים בעבר.

  5. יום המא"ה ייערך גם לבנים.

  6. היבחנות בשפת האם.

  7. מתן אפשרות לשיפור ציון.

  8. אין יותר ציון סף במבחן בעברית לצורך יציאה לקורס קצינים.

מכלול המדדים יסייעו לקבוע את מידת ההתאמה שלכם לתפקידים לצה"ל.

אז מה כל זה אומר?

  1. עד ממש לא מזמן נקבע לכל מלש"ב (מועמד לשירות ביטחון) ציון קב"א (קבוצת איכות) שהורכב מציון דפ"ר, ציון צד"כ וראיון אישי. ציון הקב"א ליווה כל מלש"ב במשך כל שירותו הצבאי ובאמצעותו המלש"ב מוין לתפקידים לפני ובמהלך השירות הצבאי. צה"ל החליט לשנות את מדדי הקב"א ומעתה ייקבע לכל מלש"ב ציון קב"ת (קבוצת תכנון). זהו ציון שיכיל מספר רב של מרכיבים, שיסייעו להתאים את המלש"ב לשירות המיטבי עבורו ועבור צה"ל.

  2. בעקבות שינוי זה מבחני הדפ"ר משתנים גם הם. הם ייקראו מעתה מבחני "ציון התאמה". אלה הם למעשה מבחנים חדשים, המכילים חלקים מהמבחנים הקודמים וכן חלק מורחב יותר של פרק צורני. המבחנים יהפכו להיות מבחנים אדפטיביים – כלומר, הנבחן יקבל שאלה ובהתאם לתשובתו יקבל שאלות נוספות ברמות קושי התואמות את תשובתו. כך המבחן יהיה קצר וממוקד יותר. לא יהיה ניתן לחזור לשאלות שלא עניתם עליהן. 

  3. כהמשך ישיר לסעיף הקודם יתווסף פרק צורני מורחב, שיכלול מטריצות, והוא נועד לבדוק יכולות טכנולוגיות ואחרות של כל מלש"ב, על מנת למיין ולשלב אותו באופן הטוב ביותר בצה"ל.

  4. ראיון אישי – המלש"ב יעבור ראיון אישי על ידי גורמים מקצועיים בצה"ל. מטרת הראיון נותרה בעינה – להכיר את המועמד, על מנת למיינו באופן הטוב ביותר לתפקידים מתאימים בצה"ל. כמו כן, ציון העברית של המלש"ב ייקבע על פי התרשמות המראיין מרמת העברית של המועמד במהלך הראיון (לא יהיה מבחן סימול עברית, כפי שהיה בעבר, למעט עבור מועמדים שעברית אינה שפת האם שלהם). 

  5. יום המא"ה, שעד ממש לא מזמן נערך רק לבנות, ייערך גם לבנים. יום זה יאפשר למלש"בים בנים להביא לידי ביטוי מיומנויות נוספות, בעיקר בתחום הלוחמה.

  6. כל מלש"ב יוכל להיבחן בשפת האם שלו. כך סיכוייו להצליח במבחנים גדלים באופן משמעותי.

  7. מתן אפשרות לשיפור ציון. זהו שינוי משמעותי ביותר. אם עד עתה מבחני הצו הראשון נערכו רק פעם אחת וכמעט ולא היה ניתן לשפר ציון (האופציה לקבל מועד ב' הייתה קלושה במרבית המקרים), כעת למלש"ב שיקבל ציון נמוך, יתאפשר לגשת למבחן שוב (ואף יותר מפעם אחת), על מנת לשפר את ציונו.

  8. ציון הסף בעברית לצורך יציאה לקורס קצינים יבוטל ובכך יאפשר למועמדים רבים יותר לצאת לקורס זה – כגון עולים חדשים ומועמדים המתאימים לצאת לקצונה מבחינת כל יתר התנאים.

 

לסיכום, צה"ל משנה את הליך המיון לשורותיו מתוך מטרה ברורה להכיר אתכם טוב יותר, ללמוד על האישיות שלכם ועל תחומי העניין שלכם וזאת לצורך שיבוץ איכותי וטוב יותר לצבא.

כמו שבוודאי כבר הבנתם, גם למבחנים אלה כדאי להגיע הכי מוכנים שרק אפשר. באתר קב"א 56 תמצאו את ההכנות האיכותיות והמעודכנות ביותר, תתרגלו שאלות ותכירו דרכי פתרון מתאימות ויצירתיות.

בהצלחה!

 

ניתן למצוא מידע נוסף על השינויים הצפויים באתר מתגייסים

יש לכם שאלות? כתבו לנו ונשמח לעזור!

מקווים שנהנתם מהתוכן, אנחנו כאן בשבילכם לכל שאלה.

מקווים שנהנתם מהתוכן, אנחנו כאן בשבילכם לכל שאלה.

צוות היחידה

השאירו תגובה

דילוג לתוכן